Coca-Cola

A Coca-Cola és a sport iránti lelkesedés

A Coca‑Cola és a sport közötti kapcsolat hosszú történetre tekinthet vissza. A Coca‑Cola évtizedek óta támogatja a nemzeti és a nemzetközi sporteseményeket. Ennek során a Coca‑Cola nem csak italszállítóként frissíti fel mind a sportolókat, mind a szurkolókat. A nagy szívvel, lelkesedéssel és felelősséggel végzett munka, a sport iránti elkötelezettség az olimpiai játékok mellett a labdarúgás és a téli sportok különböző nagyszabású rendezvényeit is magában foglalja. A sport iránti lelkesedésből a profi és az amatőr sportmozgalmak különböző projektjei iránti mély felelősségérzet alakult ki.

A Coca‑Cola sportkezdeményezéssel a Coca‑Cola az aktív életstílus mellett kötelezi el magát, hiszen a sporttevékenységek végzése nagymértékben hozzájárul az életminőséghez és a jó közérzethez. Sokoldalú tevékenységekkel támogatjuk a sportszövetségeket és a sportegyesületeket munkájuk végzésében, amivel a lakosság széles körében ösztönözzük a lelkesedést a mindennapi több mozgás iránt. A Coca‑Cola elsősorban a fiatalokat buzdítja arra, hogy maguk is aktív életet éljenek. Ebben az összefüggésben a Coca‑Cola számára mindki, így a munkatársak ösztönzése is a mozgásra és a sportolásra rendkívül fontos szerepet játszik a vállalat stratégiai irányultságában.

Olimpia

Az 1928-as amszterdami olimpia óta a Coca‑Cola megbízható, egyben a legrégebbi hivatalos támogatója az olimpiai mozgalomnak. A Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal kötött jelenlegi szerződés 2020-ig érvényes. A vállalat 1968 óta támogatja a Speciális Olimpiát azzal a céllal, hogy a szellemi fogyatékkal élő atlétáknak is a teljesítményüknek megfelelő hozzáférést biztosítson a sporthoz. Ezekre a tisztességes sport- és versenyszellem szolgálatában kifejtett, sok évtizedes partneri kapcsolatokra a Coca‑Cola több mint büszke.

Márkánk missziójának egyik fontos alkotóeleme, hogy az embereket egyedülálló és felejthetetlen pillanatokra inspiráljuk. Ennek jegyében él a Coca‑Cola az olimpiai játékok hivatalos partnereként és szponzoraként járó azon privilégiummal, hogy országokon átnyúló módon nevez újra és újra résztvevőket az olimpiai láng vitelére. A versenyek előtt váltófutás során hordozzák körbe különböző futók egy-egy szakaszon a barátság és a népek közötti megértés szimbólumát a több mint 11 000 km hosszú úton a játékok helyszínéig, ahol a nyitóünnepség keretében meggyújtják a fáklyával a lángot, és megnyitják az olimpiai játékokat.

A 2012-es londoni nyári játékok keretében a Coca‑Cola immáron nyolcadik alkalommal lépett fel az olimpiai fáklyafutás egyik „Presenting Sponsor”-jaként: korábban ilyen szerepet töltött be Atlantában 1996-ban, Naganóban 1998-ban, Salt Lake City-ben 2002-ben, Athénban 2004-ben, Torinóban 2006-ban, Pekingben 2008-ban és Vancouverben 2010-ben.

A Coca‑Cola hisz az olimpiai mozgalom pozitív erejében és a versenyek eredeti céljában – a béke, a barátság és a népek közötti megértés elősegítésében. Bárhol is kerüljön sor a játékokra – Kínában, Londonban, Szocsiban vagy Rióban –, úgy véljük, hogy az olimpia iránti elkötelezettségünkkel pozitív hozzájárulást fejtünk ki a társadalom számára. Meg vagyunk győződve az olimpiai eszme hasznosságáról, megvalósíthatóságáról és azokról az esélyekről, amelyeket a játékok a rendező országok számára nyújtanak.

A labdarúgás mint világnyelv

Létezik közös nyelv a világon? Ha igen, akkor az a futball nyelve. A labdarúgás a világon mindenütt emberek millióinak szenvedélyét kelti fel, függetlenül az életkortól vagy a nemzetiségtől. Mára a labdarúgás minden korábbinál többet és aktívabban tesz a népek közötti megértésért, és összeköti az embereket.

A Coca‑Cola és a labdarúgás – erős, hosszú hagyományokra visszatekintő partneri kapcsolat. Majdnem 80 éve áll fenn ez a szenvedélyes kapcsolat vállalatunk és a nemzetközi labdarúgás között. Ami 1930-ban a labdarúgás történetének első világbajnokságán Uruguayban az első sípszóval megkezdődött, az ma a labdarúgás terén kialakított szponzori partneri kapcsolataink keretében folytatódik több szinten is.

A Coca‑Cola hivatalos főszponzorként támogat olyan ismert, nagyszabású rendezvényeket, mint az UEFA EURO 2012™, a FIFA Világbajnokság 2014™, vagy akár a Magyar Labdarúgó Szövetség, az MLSZ tevékenysége a fiatal futballozni szerető fiatalok megmozgatása terén.

Coca‑Cola CUP

A Coca‑Cola CUP-ot 2012-ben indította útjára az MLSZ és a Coca‑Cola. A középpontban a sport, a mozgás, az öröm és az élmény áll. Ennek során a cél az, hogy a csapatok ne csak örömteli és színvonalas, hanem mindenekelőtt fair, tisztességes futballt játsszanak.

Az összecsapások végén országos döntőben dől el a területi döntők győztesei között, ki nyeri el az adott évben a magyar  Coca‑Cola CUP-ot.

A Coca-Cola Cup

Share |