Coca-Cola

Felelősség a marketingben és az értékesítésben.

Márkáink és vállalatunk ereje annak is köszönhető, hogy a fogyasztók és az ügyfelek bízhatnak bennük. Ennek alapja felelősségteljes eljárásunk a gyártás, a reklámozás, a forgalmazás, a termékpolitika kialakítása és a kommunikáció során. Ennek során az egész világra kiterjedően érvényes alapelvek – amelyeket folyamatosan továbbfejlesztünk – szolgálnak iránymutatóul. Ezek közé tartoznak különösen:


Felelősségvállalás a gyerekek iránt

A Coca‑Cola az egész világon elkötelezte magát aziránt, hogy magketingtevékenységével nem céloz meg tizenkét éven aluli gyerekeket. Ez – többek között – a következőket jelenti:

  • Nem reklámozunk olyan tévécsatornákon, tévéműsorokban és más médiumokban, amelyek 35%-nál magasabb arányban szólítanak meg  tizenkét év alatti gyerekeket.
  • Nem vonunk be olyan személyiségeket marketing- és szponzorációs tevékenységeinkbe, akik különösen tizenkét év alatti gyerekeket szólítanak meg (pl. gyerekműsorok musorvezetői).
  • Nem végzünk kóstoltatási akciókat tizenkét év alatti gyerekek körében, ha a gyerekek nem a szüleik vagy nevelésre jogosult más felnőttek kíséretében vannak.

Az iskolai italárusításra vonatkozó irányelvek

Az iskolákban kifejtett magatartásra, ill. üzleti tevékenységekre vonatkozóan a Coca‑Cola Európában világos irányelvekkel rendelkezik:

  • Cégünk nem értékesít szénsavas üdítőitalokat az általános iskolák számára.
  • Cégünk nem értékesít a népegészségügyi termékadó hatálya alá eső termékeket az általános és középiskolák számára.
  • Az osztályterem számunkra – a hatályos reklámtörvénynek megfelelően - reklámmentes zónának minősül.
  • A középiskolákban található italautomatáink alkoholmentes italok széles körű termékválasztékát kínálják legalább három kategóriában, köztük gyümölcsleveket, vizeket vagy light italokat, illetve az automatákon nem találhatók meg márka feliratok.
  • Nem végzünk értékesítéstámogatási tevékenységeket iskolákban.
Share |